قوانین جدید مهاجرت به استرالیا 2021

قوانین جدید مهاجرت به استرالیا 2021 حدودی از قبل اعلام شده اند. برخی شرایط جدید اخذ ویزا از این جمله اند. مهاجرت به یک کشور خارجی همواره جز قدم های بزرگی به شمار می آید که ممکن است شما هم در شرف برداشتن آن باشید.

در بین تمامی کشور هایی که به نوعی یک مقصد هدف برای مهاجر به شمار می آیند امروزه مهاجرت به استرالیا بسیار همه گیر شده است. همانطور که میدانید قوانین مهاجرت به استرالیا به صورت مداوم در حال تغییر است. در این بخش می خواهیم شما را با اطلاعاتی در این زمینه آشنا کنیم که به مهاجرت شما کمک خواهد کرد.

قوانین مهاجرت به استرالیا 2021 هنوز هم برای همگان مشخص نشده است اما در این بخش به بررسی این قوانین در سال 2019 خواهیم پرداخت که اینطور تصور می شود که در سال 2021 هم همچنان قوانینی مهاجرتی به همین صورت باشد.

همانطور که میدانید یکی از آسان ترین راه های مهاجرت به استرالیا توسط ویزای کار است. با توجه به اینکه اقتصاد استرالیا هم اکنون دارای پیشرفت های چشمگیری است، در واقع تلاش برای جذب نیروی کار ماهر بسیار دیده می شود و از این رو شما میتوانید توسط ویزای کار به آسانی به این کشور مهاجرت کنید. البته این نکته هم حائز اهمیت است که در واقع مهاجرت به استرالیا دارای یک سری شرایط کلی هم هست که در اینجا به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

شرایط کلی مهاجرت به استرالیا 2021

  1. یکی از شرایط اصلی برای مهاجرت از طریق مهارت و تخصص به استرالیا سن است. شما باید کمتر از 45 سال سن داشته باشید.
  2. مدرک تحصیلی بسیار مهم است. معمولا اینطور گفته می شود که شما باید مدارک خود را از دانشگاهی دریافت کرده باشید که برای دانشگاه ها و همچنین مشاغلی که در استرالیا اقدام به انتخاب آن ها میکنید مورد تایید باشد. دیپلم فنی حرفه ای از موسساتی که به صورت معتبر در این زمینه فعالیت می کنند میتواند جز مدارک معتبر به شمار بیاید.
  3. اگر شما هم میخواهید با ویزای کاری به استرالیا مهاجرت کنید باید بدانید که حداقل باید بین یک تا هشت سال سابقه کاری داشته باشید. در واقع میتوان اینطور گفت که گواهی سابقه کار شما باید حتما از یک مکان کار معتبر باشد و باید این مقدار در دوره شما هم ذکر شود. اینکه شما چه میزان کاری را انجام داده اید در واقع به رشته تحصیلی شما بستگی دارد. برای برخی از رشته های فنی حرفه ای باید حداقل 5 سال سابقه کار داشته باشید و برای برخی سه سال. گاها دیده شده است که برخی از رشته های دانشگاهی با یک سال سابقه کار هم ویزای مهاجرت دریافت کرده اند.
  4. یکی از نکات مهمی که برای مهاجرت باید به آن دقت کنید زبان است. استرالیا کشوریست که علاقه مند به مهاجرانی است که تا یک حد مطلوب زبان بلد باشند. پیش از اینکه اقدام به دریافت ویزای استرالیا کنید باید دقت داشته باشید که مدرک آیلتس خود را دریافت کنید تا بتوانید به اداره مهاجرت استرالیا مراجعه کنید. اگر میخواهید از طریق ویزای تحصیلی اقدام کنید باید بدانید که برای برخی از رشته ها میتوانید پس از اینکه مدرکتان را در استرالیا ارزیابی و معادل سازی کردید مدرک آیلتس خود را دریافت کنید.
  5. اینکه شما قبلا از اداره مهاجرت استرالیا ویزا دریافت کرده باشید در واقع باعث راحتی کار شما خواهد شد. فرقی نمی کند که ویزای شما تحصیلی بوده باشد یا کاری و حتی ویزای توریستی.
  6. مجموع امتیازاتی که فرد متقاضی می خواهد برای مهاجرت به استرالیا از آن استفاده کند باید به 65 برسد و دقت داشته باشید که این میزان امتیاز در واقع با توجه به مشاغل مختلف می تواند بیشتر باشد. قوانین جدید مهاجرت به استرالیا 2021 اینطور می گوید که امتیازات فرد به شرح زیر حساب خواهد شد:

سن:

  • ۱۸تا ۲۵ سال –۲۵ امتیاز
  • ۲۵تا ۳۳ سال –۳۰ امتیاز
  • ۳۳تا ۴۰ سال –۲۵ امتیاز
  • ۴۰تا ۴۵ سال –۱۵ امتیاز

سابقه کار در ۱۰ سال قبل از اقدام برای مهاجرت:

  • حداقل ۳ سال – ۵ امتیاز
  • حداقل ۵ سال -۱۰ امتیاز
  • حداقل ۸ سال -۱۵ امتیاز

مدرک تحصیلی:

  • مدرک دکترا دارای 20 امتیاز
  • مدرک کارشناسی ارشد دارای 15 امتیاز
  • مدرک کارشناسی از دانشگاه های section 1 دارای 15 امتیاز
  • مدرک کارشناسی از دانشگاه های section 2 و دوره کاردانی و دیپلم دارای 10 امتیاز

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کار

اداره مهاجرت استرالیا مانند سایر کشور ها سالانه لیست مشاغل مورد نیاز خود را تغییر می دهد. معمولا اینطور است که سالانه تعدادی از این مشاغل حذف می شوند و تعداد دیگری به این لیست اضافه خواهند شد. افرادی که میخواهند پرونده خود را برای ویزای کاری بفرستند باید دقت داشته باشند که شغل موردنظر آن ها از جدول مشاغل حذف نشده باشد چرا که در غیر این صورت قادر به اخذ ویزا نخواهند بود. این در حالی است که افرادی که قبل از ژانویه سال 2018 اقدام به اخذ زمان از اداره مهاجرت استرالیا کرده اند حتی در صورتی که رشته شان حذف شده باشد قادر به اخذ ویزا هستند.

اقامت استرالیا

اخذ ویزای مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری 2021

یکی دیگر از راه هایی که متقاضیان توسط آن می توانند اقدام به اخذ ویزا کنند در واقع ویزای سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی است. این ویزا قابلیت تبدیل شدن به اقامت دائم را نیز دارد. برای اخذ این ویزا شرایطی مورد نیاز است که در اینجا به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

  • برای اخذ ویزای کارآفرینی شما باید به مدت حداقل ۴ سال یک شغل و کسب و کار (بیزینس) فعال در ایران داشته باشید. این شغل میتواند مالکیت و مدیریت یک شرکت باشد یا حتی یک مطب، داروخانه و کلینیک.

.         گردش مالی بیزینس شما باید سالیانه 1.5 میلیارد تومان باشد

  • اسناد ملکی شما در این زمینه باید ارزشی معادل با 2.5 میلیارد تومان داشته باشید که به نام شما، همسرتان و یا فرزند زیر ۱۸ سال شما باشد.
  • شما باید مدرک کافی برای اثبات مدیریت در بیزینس موردنظر را داشته باشید و حداقل 30 درصد از سهامی کل شرکت به نام شما باشد.

در پروسه ی مهاجرت به استرالیا معمولا برخی از درخواست ها پذیرفته نمی شود که ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. اما بسیاری از مواردی که ویزای آنها رد می شود در واقع به دلیل اشتباهاتی است که در حین ارسال مدارک به وجود می آید. شما میتوانید برای جلوگیری از این مشکلات کار خود را به وکلای مهاجرتی بسپارید. بدین صورت دیگر نیازی نیست که قوانین جدید مهاجرت به استرالیا را ریز به ریز مورد بررسی قرار دهید. یک ئکیل خبره در این راه تمامی کارهای شما را انجام خواهد داد.