راهنمای مهاجرت به استرالیا, مطالب مفید

نگاهی به شرایط زندگی ایرانیان مقیم استرالیا

نگاهی به شرایط زندگی ایرانیان مقیم استرالیا

نگاهی به شرایط زندگی ایرانیان مقیم استرالیا

شرایط زندگی ایرانیان مقیم استرالیا چگونه است؟ چرا ایرانیان مقیم استرالیا می شوند؟ چه تعداد از ایرانیان مقیم استرالیا هستند؟ ایرانیان مقیم استرالیا در چه کارهایی شاغل هستند؟

اگر این سوالات برای شما هم پیش آمده، با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله مختصر و مفید جواب این سوالات را بدهیم.

شرایط زندگی ایرانیان مقیم استرالیا

قانون کشور استرالیا به گونه ای است که هیچ تبعیضی در اعطای خدمات رفاهی و کار بین افرادی که در خاک این کشور زندگی می کنند قائل نمی شود، ایرانیان مقیم استرالیا هم از این قانون مستثنی نیستند شرایط زندگی و کار برای آنان با سایر شهروندان و مهاجران تفاوتی ندارد.

تنها تفاوت بین نوع اقامت افراد به چشم می خورد، ایرانیانی که دارای اقامت دائم یا شهروندی استرالیا هستند مشمول استفاده از خدمات رفاهی بیشتری نسبت به افرادی هستند که اقامت موقت این کشور را دارند.

چرا ایرانیان مقیم استرالیا می شوند؟

شاید پررنگ ترین دلیل ایرانیان برای مهاجرت به استرالیا، فرصت های شغلی متعدد و متنوع این کشور برای افراد تحصیلکرده و متخصص است اما این تنها دلیل نیست.

کیفیت زندگی در استرالیا در سطح بالایی قرار دارد این کشور ثروتمند، مدرن و مرفه در سال 2019 طبق اعلام رسمی سازمان های ارزیاب بین المللی از نظر کیفیت زندگی در رتبه هفتم جهان قرار دارد.

بسیاری از ایرانیان مقیم استرالیا در اظهاراتی دلیل اقامت استرالیا را بهبود کیفیت زندگی اعلام کردند.

استرالیا در حال حاضر در میان 190 اقتصاد دنیا یکی از اقتصادهای برتر می باشد این کشور چهاردهمین اقتصاد دنیا است که در 27 سال اخیر با رشد چشمگیری که داشته توانسته این جایگاه را کسب کند.

تغییرات جهانی هم نتوانسته بر رشد و شکوفایی اقتصادی این کشور تاثیر بگذارد، به همین دلیل سرمایه گذاری در استرالیا بدون شک یک فرصت طلایی برای سرمایه گذاران محسوب می شود و تعدادی از ایرانیان مقیم استرالیا هم به همین دلیل به این کشور مهاجرت کردند.

دلایل دیگری نظیر، آزادی عقیده، دین و شرایط آب و هوایی هم در میان دلایل ایرانیان برای مهاجرت به استرالیا شنیده می شود.

قوانین جدید استرالیا 2020

قوانین جدید استرالیا 2020

آمار ایرانیان مقیم استرالیا

جمعیت ایرانیان مقیم استرالیا ، براساس آماری که در سال 2016 اعلام شد 55650 نفر بوده است، که از این تعداد 18453 مرد و 16002 زن در کشور استرالیا متولد شده اند.

44.9درصد ایرانیان در ایالت نیوساوت ولز، 21.6درصد در ایالت ویکتوریا، 10.8درصد استرالیای غربی، 8.2 درصد در استرالیایی جنوبی و 5.4 درصد در ایالت کوئینزلند ساکن هستند.

عمده ترین مشاغل ایرانیان مقیم استرالیا

بخش زیادی از ایرانیان مقیم استرالیا که در سال های اخیر مهاجرت کردند، بدون اینکه تحت نظر یا استخدام کارفرمای استرالیا باشند بصورت مستقل به کارهای فنی و تاسیساتی نظیر نقاشی ساختمان، کارهای ساختمانی، مکانیکی و سایر کارهای تخصصی و فنی مشغول هستند.

و سایر ایرانیان هم براساس میزان تحصیلات، تخصص و تجربه در استخدام شرکت ها و کارخانجات استرالیایی هستند.

شاید شما هم به مطالعه ی این صفحه علاقه داشته باشید:

انواع ویزای استرالیا        وکیل مهاجرت به استرالیا         ویزای مهارت و تخصص

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *