اخبار مهاجرت استرالیا, پادکست, درباره استرالیا, راهنمای مهاجرت به استرالیا, سرمایه گذاری در استرالیا, قوانین مهاجرت به استرالیا, مطالب مفید, ویزا و اقامت استرالیا

تاثیرات شیوع ویروس COVID-19 و محدودیت‌های ناشی از آن بر مسافران و دارندگان ویزاهای مختلف استرالیا

تاثیرات شیوع ویروس COVID-19 و محدودیت‌های ناشی از آن بر مسافران و دارندگان ویزاهای مختلف استرالیا

در شرایطی که دنیا تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا (COVID-19) قرار گرفته، یکی از موارد مهمی که باید به فکر آن باشید شرایط مهاجرتی خود در استرالیاست. اگر شما شهروند استرالیا نیستید و یا اقامت دائم استرالیا را ندارید، ممکن است که شرایط فعلی مشکلاتی را برای شما ایجاد کند.

با لغو شدن اکثر پروازها و بسته شدن مرزهای بسیاری از کشورها، اگر شما با ویزاهای توریستی، دانشجویی و یا ویزاهای موقت دیگر در استرالیا هستید، باید برای آینده برنامه ریزی کنید.

اگر شما دارای یکی از ویزاهای موقت استرالیا هستید و هم اکنون خارج استرالیا به سر می‌برید، چه قبلا به استرالیا سفر کرده باشید، چه برای بار اول قصد ورود به استرالیا را داشتید و حتی اگر شما به عنوان دانشجو یا نیروی کار اسپانسر شده در استرالیا زندگی می‌کردید و برای تعطیلات به خارج از استرالیا سفر کرده باشید، باید بدانید که سفر و یا بازگشت شما به استرالیا با محدودیت‌هایی روبرو خواهد بود.

سرتیتر مطالب

کسانی که در داخل استرالیا هستند

دارندگان ویزاهای بیزینس ۱۸۸ (سرمایه گذاری در استرالیا)

ویزاهای ۱۸۸ (سرمایه گذاری در استرالیا) در اقامت موقت استرالیا هستند. به شما اکیدا پیشنهاد می‌کنیم تا زمانی که محدودیت های سفر به استرالیا اعمال می‌شود از سفر به خارج از استرالیا اجتناب کنید. با توجه به قوانین فعلی، اگر از استرالیا خارج شوید، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که به شما اجازه بازگشت به استرالیا داده نشود،‌ حتی اگر همسر و فرزندان شما داخل استرالیا بمانند.

بعد از دریافت ویزای ۸۸۸، می‌توانید به خارج استرالیا سفر کرده و به استرالیا بازگردید. ویزای ۸۸۸ اقامت دائم است و تا زمان نگارش این مطلب محدودیت های مسافرت شامل آن نمی‌باشد.

دارندگان ویزاهای ۴۸۹ (ویزای مهارت و تخصص مناطق کم جمعیت)

به شما نیز اکیدا پیشنهاد می‌کنیم تا زمانی که محدودیت های سفر به استرالیا اعمال می‌شود از سفر به خارج از استرالیا اجتناب کنید. ویزاهای ۴۸۹ یک ویزای موقت است. با توجه به قوانین فعلی، اگر از استرالیا خارج شوید، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که به شما اجازه بازگشت به استرالیا داده نشود،‌ حتی اگر همسر و فرزندان شما داخل استرالیا بمانند.

بعد از دریافت ویزای ۸۸۷، می‌توانید به خارج استرالیا سفر کرده و به استرالیا بازگردید. ویزای ۸۸۷ اقامت دائم است و تا زمان نگارش این مطلب محدودیت های مسافرت شامل آن نمی‌باشد.

دارندگان ویزاهای ۴۹۱ (ویزای مهارت و تخصص مناطق کم جمعیت)

همچون دارندگان ویزاهای ۴۸۹، دارندگان ویزای مهارت و تخصص ۴۹۱ باید تا زمانی که محدودیت های سفر به استرالیا اعمال می‌شود از سفر به خارج از استرالیا اجتناب کنند. با اینکه مدت ویزاهای ۴۹۱ پنج ساله می‌باشد، باید توجه داشته باشید که این ویزاها از نوع موقت هستند. با توجه به قوانین فعلی، اگر از استرالیا خارج شوید، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که به شما اجازه بازگشت به استرالیا داده نشود،‌ حتی اگر همسر و فرزندان شما داخل استرالیا بمانند.

برای شرایط شما، ویزاهای ۱۹۱ تا نوامبر ۲۰۲۲ فعال نخواند شد. پس توصیه می‌کنیم که برای سفر به خارج از استرالیا برنامه ریزی نکنید.

دارندگان ویزاهای توریستی و دانشجویی

اگر شما با یک ویزای موقت در داخل استرالیا هستید، باید تلاش کنید که شرایط اقامتی خود را به صورت قانونی حفظ کنید. اگر ویزای شما در حال منقضی شدن می‌باشد، حتما قبل از تاریخ انقضای آن برای یک ویزای جدید اقدام کنید.

افرادی که با ویزاهای توریستی در استرالیا به سر می‌برند، می‌توانند برای ویزاهای توریستی جدید اقدام کنند. کسانی که ویزاهای توریستی آنها شرط 8503 (No Further Stay) را دارد، باید قبل از درخواست ویزای جدید برای برداشته شدن این شرط درخواست دهند.

این افراد می توانند از طریق فرم ۱۴۴۷حذف شرط 8503  را درخواست کنند. پس از تکمیل این فرم می توانید آنرا برای ایمیل ارسال کنید NoFurtherStayWaiverRequest@homeaffairs.gov.au.

همچنین اگر ویزای توریستی شما شرط 8558 را دارا می‌باشد باید با اداره مهاجرت برای درخواست ویزای جدید در تماس باشید.

توجه داشته باشید که شرط 8531 (Must leave before visa expiry) از ویزاهای توریستی قابل حذف شدن نیست. اگر این شرط بر روی ویزای شما وجود دارد، در صورت ماندن در استرالیا بعد از تاریخ ویزا، اسپانسر شما با جریمه‌هایی از جمله مصادره شدن مبلغ ضمانت و ۵ سال محرومیت از اسپانسر شدن دوباره روبرو خواهد بود.

اگر ویزای دانشجویی شما در حال منقضی شدن است و شروط 8535 و یا 8534 (No Further Stay) را دارا می‌باشد، باید قبل از تاریخ انقضا برای ویزای جدید اقدام کنید. همانند ویزاهای توریستی، قبل از درخواست ویزای جدید، باید برای حذف شده شروط 8534 یا 8535 اقدام کنید.

دارندگان ویزاهای ۴۸۲ و ۴۵۷

ویزاهای ۴۸۲ از نوع ویزاهای موقت هستند. با توجه به قوانین فعلی، اگر از استرالیا خارج شوید، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که به شما اجازه بازگشت به استرالیا داده نشود،‌ حتی اگر همسر و فرزندان شما داخل استرالیا بمانند.

اگر شما شرایط تبدیل ویزاهای خود به ویزاهای اسپانسر کارفرما دائم مانند ۱۸۶ و ویزاهای ۱۸۷ را دارید، پیشنهاد می‌کنیم اقدامات لازم را شروع کنید و تا قبل از دریافت اقامت دائم به خارج از استرالیا سفر نکنید.

بعد از دریافت اقامت دائم، می‌توانید به خارج استرالیا سفر کرده و به استرالیا بازگردید. ویزاهای ۱۸۶ و ۱۸۷ اقامت دائم هستند و تا زمان نگارش این مطلب محدودیت های مسافرت شامل آن‌ها نمی‌باشد.

متقاضیان ویزاهای والدین ۱۴۳ و ۱۷۳

اگر شما در داخل استرالیا و منتظر صدور ویزای خود هستید، باید در داخل استرالیا بمانید. پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ وجه از استرالیا خارج نشوید تا ویزای اقامتی خود را دریافت کنید.

اگر ویزای درخواستی شما از نوعی ویزاهایی است که باید در هنگام صدور خارج استرالیا باشید باید به این بخش به دقت توجه کنید.

اگر ویزای درخواستی شما ویزاهای اقامت دائم است مانند ویزای ۱۴۳ والدین، شما می‌توانید بعد از پرداخت مبلغ آخر ویزا از استرالیا خارج شده و بعد از صدور ویزا وارد استرالیا شوید. ویزای ۱۴۳ اقامت دائم است و تا زمان نگارش این مطلب محدودیت های مسافرت شامل آن نمی‌باشد.

اگر ویزای درخواستی شما ویزاهای اقامت موقت است مانند ویزای ۱۷۳ والدین، شما باید پس از دریافت درخواست پرداخت مبلغ آخر از اداره مهاجرت، درخواست تعویق پروسه ویزا را دهید.

متقاضیان ویزاهای همسر ۳۰۹

اگر ویزای شما از نوع ویزاهای همسر موقت، ویزای ۳۰۹ می‌باشد، می‌توانید بعد از دریافت درخواست خروج از طرف سفارت مربوطه، از استرالیا خارج شده و بعد از صدور ویزا به استرالیا بازگردید. ویزاهای ۳۰۹ به دلیل اینکه فرد همسر یک شهروند و یا مقیم دائم استرالیا است (تا زمان نگارش این مطلب) از محدودیت های مسافرت به استرالیا مستثنی  می باشد.

اگر شما با ویزای ۳۰۹ در داخل استرالیا هستید، در صورت خروج از استرالیا می‌توانید دوباره به استرالیا بازگردید.

کسانی که خارج از استرالیا هستند

دارندگان ویزاهای موقت ۱۸۸ (سرمایه گذاری در استرالیا)

اگر ویزای ۱۸۸ شما به تازگی صادر شده است و یا شما قبل از آغاز محدودیت‌های مسافرت، برای تعطیلات و یا مقاصد کاری به خارج از استرالیا سفر کرده‌اید، باید توجه داشته باشد که این محدودیت‌ها شامل حال شما خواهد شد.

اگر بدون دریافت اجازه ورود اقدام به گذر از یکی از مرزهای هوایی و یا دریایی استرالیا کنید، دولت استرالیا قدرت خواهد داشت که ویزای شما را باطل کند. شما همچنین ممکن است شامل محرومیت برای درخواست ویزا در آینده شوید.

اگر قصد بازگشت به استرالیا را دارید، باید از طریق لینک زیر برای اجازه‌ی ورود اقدام کنید:

 درخواست اجازه‌ی ورود

دارندگان ویزاهای ۴۸۹ و ۴۹۱

اگر شما دارنده یکی از ویزاهای ۴۸۹ و یا ۴۹۱ هستید، اگر برای اولین بار قصد ورود به استرالیا دارید و یا حتی اگر قبلا وارد استرالیا شده و اکنون برای تعطیلات و یا مقاصد کاری به خارج از استرالیا سفر کرده‌اید، باید توجه داشته باشد که برای بازگشت به استرالیا باید درخواست اجازه کنید. اگر دولت استرالیا به شما اجازه‌ی ورود ندهد، ‌نباید اقدام به ورود به استرالیا کنید.

اگر بدون دریافت اجازه‌ی ورود اقدام به گذر از یکی از مرزهای هوایی و یا دریایی استرالیا کنید، دولت استرالیا قدرت خواهد داشت که ویزای شما را باطل کند. شما همچنین ممکن است شامل محرومیت برای درخواست ویزا در آینده شوید.

اگر قصد بازگشت به استرالیا را دارید، باید از طریق لینک زیر برای اجازه‌ی ورود اقدام کنید:

 درخواست اجازه‌ی ورود

دارندگان ویزاهای ۴۸۲ و ۴۵۷

اگر شما دارنده یکی از ویزاهای ۴۸۲ و یا ۴۵۷ هستید، اگر برای اولین بار قصد ورود به استرالیا دارید و یا حتی اگر قبلا وارد استرالیا شده و اکنون برای تعطیلات و یا مقاصد کاری به خارج از استرالیا سفر کرده‌اید، باید توجه داشته باشد که برای بازگشت به استرالیا باید درخواست اجازه کنید. اگر دولت استرالیا به شما اجازه‌ی ورود ندهد، ‌نباید اقدام به ورود به استرالیا کنید.

اگر بدون دریافت اجازه‌ی ورود اقدام به گذر از یکی از مرزهای هوایی و یا دریایی استرالیا کنید، دولت استرالیا قدرت خواهد داشت که ویزای شما را باطل کند. شما همچنین ممکن است شامل محرومیت برای درخواست ویزا در آینده شوید.

اگر قصد بازگشت به استرالیا را دارید، باید از طریق لینک زیر برای اجازه‌ی ورود اقدام کنید:

 درخواست اجازه‌ی ورود

دارندگان ویزاهای توریستی و دانشجویی

دارندگان ویزاهای توریستی و دانشجویی برای ورود به استرالیا نیاز به اجازه‌ی ورود از طرف دولت استرالیا را دارند.

اگر بدون دریافت اجازه‌ی ورود اقدام به گذر از یکی از مرزهای هوایی و یا دریایی استرالیا کنید، دولت استرالیا قدرت خواهد داشت که ویزای شما را باطل کند. شما همچنین ممکن است شامل محرومیت برای درخواست ویزا در آینده شوید.

اگر قصد بازگشت به استرالیا را دارید، باید از طریق لینک زیر برای اجازه‌ی ورود اقدام کنید:

 درخواست اجازه‌ی ورود

متقاضیان و دارندگان ویزاهای همسر ۳۰۹

پروسه پرونده‌ها در حال حاضر در حال انجام است. اگر ویزای ۳۰۹ شما صادره شده است و اگر هنوز صادر نشده، زمانی که ویزای شما صادر شود، می‌توانید به استرالیا سفر کنید و در کنار همسر خود باشید.

ویزاهای ۳۰۹ به دلیل اینکه فرد همسر یک شهروند و یا مقیم دائم استرالیا است (تا زمان نگارش این مطلب) از محدودیت های مسافرت به استرالیا مستثنی  می باشد.

سایر ویزاها

به طور کلی اگر ویزای شما یک اقامت دائم است، محرومیت‌های ورود به استرالیا شامل شما خواهد شد.

اگر ویزای شما یک ویزای موقت است، تنها در صورتی می‌توانید وارد استرالیا شوید که عضو درجه یک شهروند و یا مقیم دائم استرالیا باشید.

باید تاکید کنیم که با توجه به تجربه ما از زمان اعمال محدودیت‌های مسافرت، تنها اعضای خانواده درجه یک شهروندان استرالیا و مقیمان دائم می‌توانند با ویزاهای موقت وارد استرالیا شوند.

تعریف اعضای خانواده درجه یک به شرح زیر است:
  • همسر و شریک زندگی (پارتنر)
  • فرزندان
  • قیم قانونی

در هر صورت اگر شما اقامت دائم و یا حق شهروندی استرالیا را ندارید، قبل از ورود به استرالیا برای اجازه‌ی ورود اقدام کنید. حتی اگر فکر می‌کنید استثنا ها شامل شما می‌شود. از طریق لینک زیر برای اجازه‌ی ورود اقدام کنید.

 درخواست اجازه‌ی ورود

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *